Jedan "dosadan" dan u Rumi.

19:04


Neki od vas znaju da sam ja iz Rume.
To je jedan poprilično mali grad, varošica, nazovite ga kako hoćete, u srcu Srema. 
Čim neko kaže mali grad, to vas asocira na dosadu. Šta zaboga ima da se radi u malom gradu. 
Više puta sam se susretala sa komentarima tog tipa. 
Više puta su mi kolege iz Beograda govorile : "Svaka tebi čast što izdržavaš da živiš u malom gradu."
Takodje i većina ljudi iz Rume kuka kako nema šta da radi, nema gde da ide, nema kako da se zabavi.
Smatram da mi sami kreiramo sebi sreću i ako želimo da radimo nešto i da se zabavimo, naći ćemo način. U krajnjem slučaju, bitno je sa kim ste, a ne gde ste. 
Ovim postom želim da razbijem predrasude koje se vezuju za male gradove. 
Mogla sam ovaj post i nazvati "Kako preživeti u Rumi".




Ako ste ljubitelj prirode, na jednom kraju Rume se nalazi Borkovačka šuma i Borkovačko jezero. 
Tu možete uživati u umirujućem žuborenju vode, nadisati se svežeg vazduha, prošetati ili pak oprobati svoje kulinarske veštine u spravljanju nekog gulaša ili roštilja, ako vam vreme to dozvoli. 
Takodje Fruška gora je na 10 minuta od Rume, tako da možete lako i tamo otići i uživati u čarima našeg nacionalnog parka.








Ako ste ona osoba koja voli da ispija kafe i "tračari" u prijatnoj atmosferi nekog kafića, u Rumi ih ima pregršt. Na svakom ćošku, bukvalno, možete naći neki simpatični kafić. Svaki dan možete ići u neki novi ili naći sebi onaj omiljeni i posebni, pa mu se svaki dan vraćati, da čak i sami pijete kafu.


Ako ste poštovalac kulturnih dogadjaja, Ruma ne škrtari ni na njima.
 U Rumi radi i bioskop i muzej i pozorište. Da, da, dobro ste me čuli. 
U pozorište više puta mesečno dolaze beogradska pozorišta, sa poznatim glumcima i odličnim predstavama.
Nisu zapostavljena ni druga pozorišta, amaterska koja gostuju u Rumi. Svake godine se održava i "Trema fest" , na kom takodje možete pogledati odlične predstave. 
U Zavičajnom muzeju, se često održavaju razne izložbe, koje vredi posetiti. 
Ako volite da se opustite na nekoj poetskoj večeri ili promociji knjige, onda vam predlažem da posetite gradsku biblioteku. 




A kada dodje veče i želite da se opustite uz čašu odličnog vina, vaš omiljeni koktel ili ipak nešto jače, većina onih kafića u kojima ste preko dana pili kafu, se pretvara u pravo mesto za tako nešto.
Možete uživati u piću uz priču na nekim mirnijim mestima, možete posetiti neku dobru svirku, lokalnih bendova, iskakati se uz neke novije pesme i ritmove ili zapevati uz zvuke tambure i starih pesama.

I ovo je samo mali deo onoga što ovaj moj mali, naizgled dosadan grad nudi. 
Ako vas ikad put nanese u Rumu, javite se slobodno, da vam pokažem kako to ovaj grad diše.


*slika sa izložbe je od mog drugara fotografa Vlade, toplo vam preporučujem da skoknete do njegove stranice na fejsu i pogledate ostatak njegovih divnih fotografija.*

Kisses, 
M.

You Might Also Like

14 коментара

  1. Baš dobar vodič kroz Rumu :)
    slažem se da je bitno da si sam složiš zabavu, ima ljudi kojima će uvijek biti dosadno, nebitno gdje su.
    Ruma izgleda kao mjesto kamo bi se moglo zaletiti na vikend izlet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobro mi došla Zubo, kad god te put nanese u našu ravnicu. :)

      Delete
  2. Ljudi su cudo, gaje razne predrasude, izmedju ostalog i o manjim mestima... Ja razumem o cemu pricas, jer sam isto tako iz manjeg mesta. Cesto sam kolegama objasnjavala da je to beogradska opstina isto kao sto su Palilula, Novi Beograd, Vozdovca i da nema potrebe za potcenjivanjem, ali naravno bezuspesno... Moj Lazarevac volim bas zbog tog mira koji mi pruza njegova "dosada"...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila sam u Lazarevcu i ne vidim razlog zašto bi ga bilo ko potcenjivao. :)

      Delete
  3. Super si ovo napravila, treba razbiti predrasude o malim gradovima jer, kako i sama kažeš, mi sami kreiramo našu sreću, ne treba uvijek kriviti prostore u kojima se nalazimo ako nam je dosadno :)) Ja se baš volim opuštati u svom Šibeniku, mir, tišina, more, priroda...pa šta će mi više :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tako je, ja isto volim mir i tišinu (jeste da more nemamo nažalost, ali bar imamo jezero) koje Ruma može da mi pruži. :)

      Delete
  4. Mislim da je, bar meni, puno bitnije s kim si neg gdje si - ako si s dobrim ljudima i najveća rupa od kafića postaje najbolje mjesto za izlazak a klupa u parku najbolje mjesto za trač :) Ja sam sa sela, meni bi bilo divno da sam u mladosti imala mali gradić oko sebe jer kod nas zbilja ničeg nije bilo - jedan birc, jedna slasta i to je to; pa ipak, uvijek smo nalazili nešto za raditi :) Sad sam u Zagrebu, tisuću stvari za raditi a meni se ne da ništa haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naravno da je bitnije sa kim si nego gde si. Meni se desilo da sam se više puta dosadjivala u Beogradu, nego u Rumi. :)

      Delete
  5. Wauuuu kakve lepe slike a tek ovi crveni detalji :)
    <3
    http://lamiastoria018.blogspot.com/2015/03/stiglo-nam-je-prolece.html

    ReplyDelete
  6. Ceo svet ti je mali kad nemas pravu zanimaciju, inspiraciju, ljude oko sebe, dobru knjigu, itd itd slike su divne, kao i sama Ruma!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tačno tako! I hvala, Ruma je jedan mali šarmer. :)

      Delete
  7. ma meni svaki kafić koji ti slikaš djeluje bolje od svih u zagrebu zajedno. ne znam sad jel do rume ili si tako dobar fotograf :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Može biti da je i jedno i drugo.. :D

      Delete